door M1988 » 27 sep 2012 09:34
Ik erger me niet aan de rol van Lucas. En ik vind ook niet dat er een verkeerd beeld neergezet wordt van homo's. Een serie als GTST heeft veel hetero personages. Hierdoor is het makkelijker om verschillende soorten hetero personages te laten zien. Dat gaat gewoon niet zo makkelijk met een homo personage. Maar toch heeft GTST met Lucas, Edwin, Ron, Bilal etc. al een aantal verschillende 'soorten' homo's laten zien. Homo's als Lucas bestaan ook in het echte leven dus hebben ze ook bestaansrecht in een serie als GTST.
Ik ben zelf homo en totaal anders dan Lucas, maar vind het wel een goed geschreven personage. Ontzettend realistisch. Lucas' motto is eigenlijk "lang leve de lol", maar als het moet kan hij ook serieus zijn en zijn fouten toegeven (bijvoorbeeld vanavond, maar dat is eigenlijk een spoiler). En het is waar dat Lucas vaak aan het pushen is. Dat is een van zijn karaktereigenschappen. Maar dat heeft verder niks met zijn seksuele voorkeur te maken. Elk personage heeft zijn goede en slechte kanten. Een homo personage moet op dat punt niet anders behandeld worden naar mijn mening.