Home / Nieuws / Waarom komt het milieu toch ineens zovaak voorbij in GTST?

Waarom komt het milieu toch ineens zovaak voorbij in GTST?

Het is je vast niet ontgaan: Het milieu is op dit moment een hot topic in GTST. Maar waarom is dat zo?

Het begon allemaal bij de start van het nieuwe seizoen: Flo maakte zijn opkomst in Meerdijk en is actief met een milieuvlog. Lucas ziet Flo wel zitten en word misschien nog wel meer pro milieu dan Flo. Na het AZC lijkt het milieu het volgende maatschappelijk verantwoorde onderwerp wat Meerdijk passeert. Maar wat blijkt nu? Het is gesponsord!

Urgenda
Stichting Urgenda is een organisatie met als doelstelling Nederland duurzamer te maken. Dit doen ze bijvoorbeeld door op grote schaal zonnepanelen in te kopen en te verkopen om zo de prijs te drukken en zijn ze ook de initiatiefnemers achter de Landelijke dag van de duurzaamheid.

Naast deze activiteiten hebben ze ook al twee keer met succes van de Nederlandse staat gewonnen in rechtszaken waarbij de rechter de Staat verplicht ervoor te moeten zorgen dat in 2020 de uitstoot van broeikasgassen in Nederland 25 procent lager is dan in 1990.

Charmeoffensief
Nu is het dus tijd voor een charmeoffensief. RTL geeft aan dat de vlogs van Flo gekocht zijn door Urgenda. Urgenda’s directeur Marjan Minnesma ontkent dit op haar beurt dan weer en geeft aan dat ze er niet voor betaald hebben.

Hoe dan ook, of je de milieuacties wel of niet kunt waarderen, de Vlogs van Flo zijn (volgens RTL) voor 10 weken gekocht, daarna zal het onderwerp Milieu wat meer naar de achtergrond verdwijnen.

Wil je meer weten over Urgenda? Kijk dan eens op hun website!

Geef een reactie

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten